نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2519
-
الف
+

توافقنامه ساخت فلم بین ایران و چین

ایران و چین در زمینه ساخت فلم به توافق رسیدند.

«مجید مجیدی» روز یکشنبه در آیین امضای توافق نامه همکاری با استودیو فلم کودک چین و گروه همکاری های فلمسازی چین در پکن گفت: ایران و چین از سالیان بسیار دور از طریق راه ابریشم قدیم، ارتباطات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی زیادی داشتند و اکنون نیز لازم است این روابط تقویت شود.

به گزارش آی فیلم2، «مجید مجیدی» کارگردان ایرانی که این روزها مورد توجه مقامات و نهادهای سینمایی چین قرار گرفته است قرار است در سال های 2019 تا 2020 میلادی یک فلم با موضوع کودک در چین بسازد.

تفاهم نامه ساخت این فلم 23 جدی با حضور مجیدی، «عادل خانی» سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین و همچنین مقامات استودیو فلم کودک چین و گروه همکاری های فلم چین در پکن امضا شد.

مجیدی در این آیین با تشکر از استودیو سینمای کودک چین که این گام مهم را برای معرفی سینمای ایران در چین فراهم کرده است فعالیت این موسسه بزرگ فلم سازی را به جهت برداشتن گام های مهم در حوزه سینمای کودک ستود.

به گفته وی تلاش مسئولین این موسسه هم از نظر ساخت تعداد فلم برای کودکان و هم از نظر امکاناتی که تحت عنوان سینمای سیار روستایی فراهم کرده اند قابل ستایش است.

وی افزود به جای اینکه سینمای غرب و امریکا بر سینمای ما سیطره پیدا کند این فرصت را مسئولین چین به درستی برای حضور سینمای ایران قایل هستند که بسیار قابل تقدیر است.

ایرنا نوشت: مجیدی اظهار امیدواری کرد با حضورش برای ساخت فلم در سال آینده در چین، فرصت مناسبی برای تقویت روابط سینمایی دو کشور فراهم شود.

همچنین در آیینی با حضور فلمسازان و دانشجویان رشته های فلمسازی دانشگاه تربیت مدرس چین 2 فلم «بچه های آسمان» و «آواز گنجشک ها» مجیدی، نمایش داده شد که با استقبال فلمسازان چینی مواجه شد.

ب م

نظر شما
ارسال نظر